Predavanje Johannesa Preiser-Kapellera: „Narativi i mreže: digitalni pristupi prema rekonstrukciji veza iz prošlosti“
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu i Institut za povijest umjetnosti organizatori su predavanja dr. sc. Johannesa Preiser-Kapellera (Institut za istraživanja srednjovjekovlja, Odjel za bizantske studije, Austrijska akademija znanosti) pod nazivom Narativi i mreže: digitalni pristupi prema rekonstrukciji veza iz prošlosti (Narratives and Networks: digital approaches towards the reconstruction of past connectivity).
Predavanje će se održati u seminarskoj dvorani na polukatu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu u srijedu, 27. travnja 2016. godine, u 12 sati.
Predavanjem će biti predstavljene najnovije metode i tehnologije koje zastupa međunarodna akademska znanstveno-istraživačka zajednica, a u povezanosti s aktivnostima paneuropskoga konzorcija DARIAH – Digitalna istraživačka infrastruktura za umjetnost i humanističke znanosti.
Ovo gostovanje ostvareno je u sklopu projekta Instituta za povijest umjetnosti ARTNET – Moderne i suvremene umjetničke mreže, umjetničke grupe i udruženja: Organizacijski i komunikacijski modeli suradničkih umjetničkih praksi 20. i 21. stoljeća, koji se provodi uz potporu Hrvatske zaklade za znanost.
Predavanje će se održati na engleskome jeziku i otvoreno je za javnost.
Johannes Preiser-Kapeller rođen je 1977. godine. Doktorirao je na Sveučilištu u Beču 2006. godine. Viši je znanstveni suradnik Odjela za bizantske studije pri Institutu za istraživanja srednjovjekovlja Austrijske akademije znanosti te predavač na Sveučilištu u Beču. Savjetnik je na projektima Complexities and Networks in the Medieval Mediterranean and Near East (COMMED) i Mapping medieval conflicts: a digital approach towards political dynamics in the pre-modern period (MEDCON). U središtu njegovih istraživanja nalaze se komparativna povijest Bizanta, promatrana u kontekstu povijesti srednjovjekovnoga svijeta, analiza socijalnih i prostornih mreža te istraživanja vezana uz teoriju kompleksnosti.
Više pojedinosti o predavanju.