U NSK predstavljen projekt „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ iz Erasmus+ programa EU

Objavljeno 24.10.2018.

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 23. listopada 2018. godine predstavljen je projekt pod nazivom Traditional children’s stories for a common future – TRACE koji je odobren Knjižnici u sklopu Erasmus+ programa Europske unije.

Na početku predstavljanja Projekta okupljene je pozdravila glavna ravnateljica Nacionale i sveučilišne knjižnice u Zagrebu dr. sc. Tatijana Petrić, a zatim se okupljenima obratila koordinatorica Projekta Frida Bišćan, savjetnica za školske knjižnice pri NSK. O sudjelovanju u projektu govorili su Bruno Ćurko i Ivana Kraljić iz zadarske udruge za poticanje neformalnoga obrazovanja, kritičkoga mišljenja i filozofije u praksi Mala filozofija, Bernarda Klarić iz Osnovne škole Josip Pupačić iz Omiša, Sanita Putnina iz Association Creative Ideas iz Latvije i José M. González Riera iz Euro- Arab Foundation for Higher Studies iz Španjolske.

Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu koordinator je Projekta, a suradnici su na Projektu Udruga za poticanje neformalnog obrazovanja, kritičkog mišljenja i filozofije u praksi Mala filozofija (Zadar, Hrvatska), Osnovna škola Josip Pupačić (Omiš, Hrvatska), University of Peloponnese (Tripolis, Grčka), Biedriba Radosas Idejas (Riga, Latvija) i Fundación Euroárabe de Altos Estudios (Granada, Španjolska).

Projekt vrijedan 178.330,00 eura počeo se provoditi 1. rujna 2018., a trajat će do 31. kolovoza 2020. godine u suradnji sa suradnicima iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske.

Svrha je Projekta upoznati ciljne skupine, učitelje, edukatore i knjižničare koji rade s djecom u dobi između šest i 12 godina s tradicionalnim dječjim pričama iz partnerskih zemalja, a posredno i s kulturom tih zemalja. U sklopu Projekta bit će prevedena najkvalitetnija dječja literatura iz partnerskih zemalja na pet europskih jezika – jezike partnerskih zemalja i engleski jezik, a bit će organizirano i mnoštvo radionica za učitelje, knjižničare i edukatore kako bi ih se upoznalo s kreativnim i inovativnim metodama poticanja djece spomenute dobne skupine na čitanje, kritičko razmišljanje i vlastito istraživanje europske kulture i europskih zemalja preko njima bliske literature – tradicionalnih dječjih priča koje su vrijedan dio europske kulturne baštine.