„Pozdrav iz Zagreba“ osvojio nagradu BibLibre IFLA-e

Objavljeno 16.3.2018.

Pozdrav iz Zagreba, projekt Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, osvojio je treće mjesto na natječaju za međunarodnu nagradu za marketing BibLibre za 2018. godinu.

Mobilna aplikacija Pozdrav iz Zagreba nastala je 2017. godine u suradnji Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu s tvrtkom Plava tvornica i uz potporu Turističke zajednice grada Zagreba, a s ciljem promocije portala Digitalne zbirke NSK te popularizacije baštine koju NSK prikuplja i čuva već više od 400 godina. Aplikaciju su osmislile dr. sc. Sofija Klarin Zadravec i Dragana Koljenik iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, a na projektu je surađivalo više djelatnika NSK.

Aplikacija omogućuje povijesnu šetnju Zagrebom i istraživanje deset najljepših lokacija uz pomoć starih razglednica Grafičke zbirke NSK. Uz šetnju Zagrebom, korisnik aplikacije može poslati digitalnu razglednicu obitelji i prijateljima ili otkriti više o duhu Zagreba preko ostalih funkcionalnosti koje aplikacija nudi. Moguće je poslati ili podijeliti čak 50 razglednica Aplikacija je dostupna na hrvatskom i engleskom jeziku za Android uređaje i besplatno se može preuzeti na Google Playu i mikrostranici na portalu Pozdrav iz Zagreba.

„Bio je pravi izazov napraviti kampanju budući da je čitav budžet utrošen u izradu mobilne aplikacije, a sva druga komunikacija rezultat je entuzijazma članova tima“ objašnjava Dragana Koljenik iz NSK dodajući da su aplikacija i nagrada dokaz kako baštinski sadržaji mogu poprimiti moderne oblike komunikacije uz korištenje novih tehnologija i zainteresirati nove generacije korisnika.

Među 56 prijava širom svijeta IFLA je prvo mjesto dodijelila projektu Youth Fine Amnesty Newyorkške gradske knjižnice, Gradskih knjižnica Brooklyna i Knjižnica Queensa. Cilj projekta bio je ponovno u knjižnicu privući 478 000 korisnika opraštanjem zakasnina, uključujući 196 000 mladih s blokiranim članstvom, uz ponudu opraštanja zakasnine. Knjižnica je osmislila marketinšku kampanju provedenu preko nekoliko komunikacijskih kanala, uključujući izravnu poštansku komunikaciju s korisnicima. Rezultat je bio ponovno pokretanje članstva 41 000 mladih korisnika.

Drugo mjesto osvojila je kampanja iz Novog Zelanda pod nazivom Keeping Up with the Librarians. Knjižnica grada Invercargall osmislila je slavnu naslovnicu na kojoj se pojavila obitelj Kardashian s ciljem komuniciranja s mlađom publikom. Kampanja je dobila milijun lajkova i 12 000 reakcija na društvenim mrežama te je podijeljena 5 462 puta.

 

It has been 10 years since the Kardashians first graced our screens. To celebrate, our social media team decided to have a totally impromptu, definitely not planned, photo-shoot.

Posted by Invercargill City Libraries and Archives on 13. listopada 2017