„Knjižnice i dostupnost informacija u obrazovnom procesu“: 16. okrugli stol o slobodnom pristupu informacijama Hrvatskoga knjižničarskog društva

Objavljeno 6.12.2016.

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 9. prosinca 2016. godine u organizaciji Komisije za slobodan pristup informacijama i slobodu izražavanja Hrvatskoga knjižničarskog društva (HKD) i Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održat će se 16. okrugli stol o slobodnom pristupu informacijama na temu Knjižnice i dostupnost informacija u obrazovnom procesu.

Ovaj okrugli stol HKD-a tradicionalno se održava u povodu Međunarodnoga dana ljudskih prava, koji se još od 1950. godine obilježava 10. prosinca s ciljem širenja društvene svijesti o važnosti ljudskih prava, ali i podsjećanja na cijeli niz društvenih konteksta u kojima ona s jedne strane mogu biti ugrožena, no s druge i posebno naglašena, promicana te zaštićena. Jedan od tih konteksta svakako je obrazovanje te se temom ovogodišnjega skupa želi skrenuti pozornost na knjižnice kao nositelje mehanizama koji podupiru obrazovanje, i to na svim razinama obrazovnoga sustava – od osnovnoga, preko srednjega, pa sve do visokoškolskoga obrazovanja.

Programom skupa istaknut će se nove vrste i oblici usluga koje knjižnice pružaju kao potporu obrazovanju, kao i rješenja koja primjenjuju kako bi uspješno obavljale svoje zadaće u suvremenome digitalnom okruženju. Kroz izlaganja bit će obuhvaćene i prepreke s kojima se susreću knjižničari u želji da osiguraju dostupnost građe te informacijske izvore za potrebe nastave. Dvanaest pozvanih hrvatskih i inozemnih stručnjaka u području knjižničarstva programom ovoga okruglog stola razmotrit će kojim načinima knjižnice, kao javne ustanove koje zagovaraju i omogućuju slobodan pristup izvorima informacija i znanju, pridonose obrazovanju kao temeljnomu društvenom procesu, čija je kvaliteta izravno povezana s razinom slobode pristupa informacijama i znanju koju ono omogućuje.

Program 16. okrugloga stola o slobodnom pristupu informacijama.