Jesu li Pokemoni ušli i u knjižnice?

Objavljeno 9.9.2016.

Pokemon GO, najpopularnija mobilna igra tijekom ljeta 2016. godine među svim naraštajima, uključila je među svoja Pokestajališta (eng. Pokestop) i Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu u Zagrebu. Riječ je o igri koja koristi stvarne zemljopisne karte pomoću kojih stvara virtualni svijet u kojem igrači traže i love Pokemone.
No, mogu li Pokemoni u knjižnicama pridonijeti i korištenju redovitih knjižničnih usluga?

Pokemoni, odnosno džepna čudovišta (eng. Pocket Monster), prvo su bili glavni likovi istoimene japanske videoigre iz 1995. godine u kojoj je igrač, odnosno trener, putovao virtualnim svijetom skupljajući pomoću crveno-bijelih loptica (eng. Pokeballs) džepna čudovišta, trenirao ih, a zatim ih koristio u borbi s drugim trenerom. Igra je stekla veliku popularnost te postala dio svjetske pop-kulture te su je slijedile druge videoigre, društvena igra s kartama, stripovi, crtani filmovi, tematski hoteli i parkovi. Dodatak je tome odnedavno i mobilna igra Pokemon GO.

Igra se temelji na praćenju stvarne lokacije igrača te pokazuje koji je Pokemon u njegovoj blizini kako bi ga igrač mogao uhvatiti Pokeloptom. Pokemon može biti blizu igrača ili nekoliko ulica dalje, što od igrača zahtijeva hodanje do određene lokacije. Igrači mogu pripadati jednom od triju timova, treniraju Pokemone u dvoranama (eng. Gym) i imaju veće šanse za lov na Pokestajalištima (eng. Pokestop) što su stvarne javne lokacije, kao što su trgovi, parkovi, crkve, fontane i sl., ali i knjižnice.

Knjižnice širom svijeta tako su postale dvorane ili Pokestajališta, povećao se broj ljudi koji ulaze u knjižnicu, premda je cilj igrača Pokemon GO igre, bez zadržavanja, samo doći do mjesta gdje se Pokemon nalazi i uloviti ga.

Neke od knjižnica iskoristile su popularnost igre dočekujući igrače natpisima dobrodošlice, oznakama koji tim vlada knjižnicom, tematskom izložbom o Pokemonima, koja uključuje knjige, DVD-e i računalne igre, organizacijom tematskih radionica u kojima sudionici mogu nešto izrađivati, kao npr. oznake dvorana iz izvorne računalne videoigre i televizijske serije ili vlastitu oznaku knjižnice.

Tvorci mobilne igre najavljuju i mogućnost odvijanja borbi te razmjenu Pokemona, kao u izvornoj igri, pa će tada knjižnice moći održavati i takva događanja.

No, možda je igra Pokemon GO prigoda da knjižnice svojim novim korisnicima ponude prije svega korištenje svojih redovitih usluga.