Nacionalna zaklada za znanost,
visoko školstvo i
tehnologijski razvoj RH
Cjeloživotno učenje knjižničara: ishodi učenja i fleksibilnost

Poštovani,


 
ANKETA


Upitnik o mišljenju ravnatelja/voditelja knjižnica o kompetencijama i izobrazbi knjižničara

 

Datum ispunjavanja upitnika:
Naziv knjižnice:
Adresa knjižnice (ulica, poštanski broj i grad):
Adresa mrežne stranice knjižnice:
Ime i prezime osobe za kontakt:
Elektronička adresa osobe za kontakt:
Označite vrstu knjižnice:
nacionalna
narodna
školska
sveučilišna
visokoškolska
općeznanstvena
specijalna
Unesite ukupan broj djelatnika vaše knjižnice:
Označite koliko je diplomiranih knjižničara (ili više stručno zvanje) zaposleno u vašoj knjižnici tijekom 2008. godine
Na radno mjesto diplomiranog knjižničara uvijek biste radije zaposlili:
Koliko su, po vašem mišljenju, pripravnici sa završenim studijem knjižničarstva osposobljeni za rad u knjižnici:
Koju biste ocjenu dali vašim pripravnicima za teoretska znanja koja nose sa studija?
Koju biste ocjenu dali vašim pripravnicima za praktična znanja i vještine koje nose sa studija?

Koliko su, po vašem mišljenju, sljedeće specifične kompetencije važne knjižničarima u radu u knjižnici i u kojoj se mjeri one stječu na studiju. Molimo upišite svoje procjene zaokruživanjem odgovorajuće brojke (1=najmanja važnost/najslabije stečena; 5=najveća važnost/najviše stečena)

 
Važnost za profesiju
Ocjena usvojenosti stjecanjem zvanja
Znanje i sposobnost formalne obrade građe
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i sposobnost sadržajne obrade građe
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i sposobnost klasfikacije građe
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i primjena postupaka izgradnje zbirki
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i primjena postupaka izgradnje digitalnih zbirki
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanja i vještine procesa digitalizacije
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Upravljanje procesima informatizacije knjižničnog poslovanja (OPAC, knjižnični sustav)
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Razumijevanje zakonskih i etičkih okvira u kojima djeluje knjižnica
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i primjena temeljnih teorijskih načela i povijesnog razvoja knjižničarstva
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost pružanja i razvijanja usluga za korisnike
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Vještine uporabe informacijskih pomagala i izvora
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Vještine pretraživanja i vrednovanja informacija
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Učinkovito pružanje informacija za potrebe korisnika
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i primjena postupaka zaštite i pohrane građe
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost upravljanja i uporabe tehnologije
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost poučavanja korisnika
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i sposobnost kreiranja novog znanja
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost organizacije i izvođenja programa iz kulture (izložbe, predavanja)
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Vještine i sposobnost javnog komuniciranja i djelovanja
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i primjena istraživačkih metoda
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje i razumijevanje izdavačkog procesa
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje pedagogije i metodike poučavanja
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5

Nešto drugo, navedite:

1
2
3
4
5
1
2
3
4
5

 

Koliko su, po vašem mišljenju, sljedeće generičke kompetencije važne knjižničarima u radu u knjižnici i u kojoj se mjeri one stječu na studiju. Molimo upišite svoje procjene zaokruživanjem odgovorajuće brojek (1=najmanja važnost/najslabije stečena; 5=najveća važnost/najviše stečena)

 
Važnost za profesiju
Ocjena usvojenosti stjecanjem zvanja
Sposobnost primjene teorijskog znanja u praksi
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Osnovne vještine uporabe računala
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Vještine prikupljanja i upravljanja informacijama
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Komunikacijske vještine
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Znanje drugog jezika
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Samostalnost u radu
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost za timski rad
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Organizacijske sposobnosti i vještine upravljanja
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost prilagodbe novim situacijama
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Istraživačke metode
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Etičnost
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Kritičke i samokritičke sposobnosti
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Želja za uspjehom
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Sposobnost učenja
1
2
3
4
5
1
2
3
4
5

Nešto drugo, navedite:

1
2
3
4
5
1
2
3
4
5
Navedite koje su, po vašem mišljenju, tri ključne kompetencije potrebne za rad u knjižnici. Kompetencije definiramo kao znanja, vještine, stavove i ponašanja bitna za učinkovito obavljanje posla.
1.
2.
3.
Imate li potrebu za dodatnom izborazbom vaših knjižničara o obzirom na razvojnu strategiju knjižnice:
U kojoj mjeri imate potrebu za dodatnom izobrazbom vaših knjižničara za navedene kompetencije a s ciljem ostvarivanja razvoje strategije vaše knjižnice u budućnosti:
  Manjoj mjeri Većoj mjeri
Ključne stručne kompetencije (izgradnja i upravljanje zbirkama, organizacija znanja, pretraživanje informacija, zaštita i pohrana)
Znanje stranog jezika
Napredno znanje uprabe računala (programiranje, tehnike digitalizacije)
Organizacijske sposobnosti i vještine upravljanja
Komunikacijske vještine
Socijalne vještine
Spsobnost za učenje
Nešto drugo, navedite:

Označite koje ste oblike izobrazbe knjižničara omogućili tijekom 2008. godine vašim knjižničarima (financirali troškove ili omogućili slobodne dane):

Pohađanje radionica Centra za stalno stručno usavršavanje knjižničara u RH
Pohađanje kolokvija knjižnice Instituta "Ruđer Bošković"
Pohađanje stručnih seminara na hrvatskim sveučilištima
Nastavak formalnog školovanja (poslijediplomski studij)
Pohađanje seminara i konferencija u zemlji
Pohađanje seminara i konferencija u inozemstvu
Programi e-učenja
Certificirani programi izobrazbe (klasični iili online)
Webinari
Tečajevi stranog jezika
Tečajevi iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija
Ništa od navedenog, navedite razlog:
Nešto drugo, navedite:

 

Označite neformalne oblike izobrazbe knjižničara koji su bili dostupni knjižničarima u vašoj knjižnici tijekom 2008. godine:

Mentorstvo
Stručni nadzor
Tečaj za pripravnike
Predavanja stranih stručnjaka iz područja knjižničarstva
Predavanja domaćih stručnjaka iz područja knjižničarstva
Prijenos znanja i vještina između knjižničara
Učenje u radnoj okolini
Pristup internetu
Pristup literaturi iz područja knjižničarstva
Redovita organizirana okupljanja knjižničara s ciljem razmjene znanja
Nešto drugo, navedite:
Ništa od navedenog

 

Označite glavne poteškoće s kojima se suočavate u svom radu kao voditelj/ica knjižnice/odjela:
Nedovoljan broj zaposlenika
Nerazumijevanje okoline
Problemi u komunikaciji sa suradnicima
Organizacija vremena
Pomanjkanje vremena za stručnu izobrazbu
Upraba nove tehnologije
Donošenje odluka
Osjećaj neiskorištenosti vlastitog potencijala
Nešto drugo, navedite
Označite koje ste aktivnosti poduzimali u zadnjih mjesec dana kako biste uklonili poteškoće u svom radu:
Tražili savjet od suradnika
Čitali priručnike, upute i stručnu literaturu tiskanu ili u elektorničkom obliku
Uporabili računalni softver ili internet
Pohađali seminar, radionicu/prisustvovali konferenciji
Nešto drugo, navedite
Ništa nisam poduzimao/la
  

 



Zahvaljujemo na suradnji!