10 000 lajkova stranici NSK na Facebooku i nagrada sretnomu dobitniku!

Objavljeno 24.4.2018.

Loše knjižnice prikupljaju građu, dobre knjižnice razvijaju usluge, velike knjižnice stvaraju zajednice. R. David Lankes

U travnju 2018. godine, osam godina nakon pridruživanja društvenoj mreži Facebooku, Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu na svojoj stranici ima 10 000 lajkova. Tom prigodom Knjižnica želi nagraditi 10 000-ti lajk koji joj je dao Dražena Čala.

Pozivamo sretnoga dobitnika Dražena Čalu da svoj dar, koji obuhvaća izdanja i suvenire Knjižnice, preuzme u Odsjeku Marketing i komunikacije u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu!

U vrijeme kada se 1. travnja 2010. godine Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu pridružila tada najvećoj društvenoj mreži Facebooku, ona je okupljala približno 400 milijuna korisnika širom svijeta, a u Hrvatskoj nešto više od 1 100 000 korisnika, te je posjećenošću premašila i najposjećeniji Google, na Facebooku su poslovale svjetske knjižnice kao što su Britanska knjižnica, Nacionalna knjižnica Australije i Kongresna knjižnica.

Otad je Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu tijekom osam godina, najprije na svojem profilu, a potom na stranici, aktivno poslovala, objavljujući sadržaje o svojim djelatnostima, uslugama, projektima, zbivanjima te građi koju čuva u svojim fondovima, ali i novostima iz područja knjižničarstva i informacijskih znanosti te zanimljivostima iz kulture i znanosti širom svijeta. Raznovrsni su se sadržaji svakodnevno objavljivali u obliku teksta, slika, galerija fotografija i videozapisa.

Poslovanjem u okruženju društvenih mreža Knjižnici je omogućen izravniji i aktivniji način komuniciranja sa sve većom i zahtjevnijom korisničkom zajednicom, dok su korisnici dobili mogućnost izražavanja mišljenja o objavljenim sadržajima, njihovo dijeljenje, komentiranje, ali i stvaranje, kao i mogućnost međusobnoga komuniciranja u sklopu društvene mreže, što je tijekom godina stvorilo dodatnu vrijednost u poslovanju Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu u mrežnome okruženju.

Radi povećanja svoje vidljivosti i zajednice korisnika te dodatne promidžbe poslanja, djelatnosti, građe, usluga i proizvoda Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu otvorila je nakon 2010. godine profile i na drugim društvenim mrežama kao što su Twitter, YouTube, Pinterset i LinkedIn i Instagram, čime se uvrstila među web 2.0 nacionalne knjižnice u svijetu. Trenutačno Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu u Zagrebu na društvenim mrežama prati približno 11 000 prijavljenih korisnika.

Zahvaljujemo prijateljima i korisnicima Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu na odanosti i dosadašnjem aktivnom sudjelovanju na Facebooku, ali na drugim društvenim mrežama, a nove korisnike pozivamo da nam se pridruže!

Nije upitno hoćemo li koristiti društvene medije, pitanje je samo koliko dobro ćemo ih koristiti. E. Qualman